Pracovní portály z druhé strany

čen 17 2020
Na začátku června jsme rozšířili řady našich spolupracovníků. Ve WebMedea services o nového analytika - Davida, který posiluje tým Ondry a Richarda. V TRITON IT jsme přivítali novou PPC-čkařku Terku, grafičky Anetu a Markétu a webaře Dávida. Vzhledem k tomu, že s pracovními portály přicházím do styku už cca 10 let, rozhodl jsem se v dnešním zápisku stručně shrnout své dosavadní zkušenosti se třemi portály, co jsme doposud nejvíce využívali. 

JenPrace.cz

Občasně využívám od roku 2016. Realizovali jsme cca 5 spoluprací. Nově zahajujeme další 4 dlouhodobé brigády. Je zajímavé, že právě na tomto portálu jsme našli nejvíce dlouhodobých spolupracovníků.
  • Cílovka: Velké množství "hotových lidí" s profesními zkušenostmi a zájmem o práci. Mají reálná očekávání a umí je nastavit i směrem k nám.
  • Efektivní postup: Vyplatí se topovat inzerát, potom počkat cca týden až se nahromadí odpovědi. Užší výběr pozvat k pohovoru.
  • Na co používáme: Rozšiřování týmu. 

QuickJOBS

Realizovali jsme dosud cca 20 brigád. Dozvěděl jsem se o něm na Net Forestu. Za mne jde o nejrychlejší způsob sehnání brigádníka na krátkou dobu. Nutno říci, že QuickJOBS nám několikrát pořádně vytrhlo trn z paty, když jsme skokově znásobili kapacitu pro neodkladné rutinní činnosti.
  • Cílovka: Člověk s úctou k práci, co si chce své odpracovat dostat peníze na ruku a odejít. Výhodou je maximální efektivita práce při správném zadání. Na druhou stranu není motivace se v něčem rozvíjet ani zájem o dlouhodobější spolupráci.
  • Efektivní postup: Večer dát inzerát. Ráno mít připravené zadání a šablonu dohody o provedení práce. Seznámit brigádníka se zadáním a posadit ho do kanceláře. Odpoledne cestou od klientů vybrat peníze. Večer zkontrolovat práci zkontrolovat a oproti podpisu dohody vyplatit peníze. Příště opakovat stejný proces.
  • Na co používáme: Ruční přesypání dat, doplňování produktů do e-shopů, sběr klíčových slov.

Daywork.cz

Realizovali jsme cca 10 brigád.
  • Cílovka: Většinou studenti středních škol s touhou něco se naučit, hledající dlouhodobější přivýdělek. Výhodou chuť spolupracovat dlouhodobě a něco se naučit. Na druhou stranu většinou poněkud naivní představy o životě, práci a odměňování.
  • Efektivní postup: Inzerát nechat uležet maximálně 3 dny (pak už odpovědi moc nechodí), potom vybrat zájemce a pozvat na pohovor. Odpovědět více uchazečům, protože řada z nich nereaguje. Vzhledem k absenci praxe se na pohovoru vyplatí testovat přístup k práci (velmi se osvědčili studenti, co už mají zkušenost s jakoukoliv prací např. V McDonalds).
  • Na co používáme: K hledání talentů.