Konverze z brandu nejsou jistota
Vím, že dnes půjdu z práce později, chtěl jsem koupit ženě k výročí kytku online a neriskovat, že nenarazím na otevřené květinářství. První co mne napadlo byly "Kytky od Pepy", tak jsem toto klíčové slovo zadal do Google. Bezmyšlenkovitě jsem klikl na první odkaz. Vyskočil na mne svižný responzivní web od Shoptetu s krásným výběrem květin. To, že nejsem na webu Kytky od Pepy mi došlo až v momentě, kdy jsem očima vybral tu pravou kytici. Jinam jsem už nechtěl. Dokončil jsem objednávku a konverze putovala za Online Květiny Praha.
Obr. 1: Nedostatečně pokrytý brand, příležitost pro druhé
Sám jsem si tak na sobě opět vyzkoušel to, co vidím napříč množstvím PPC účtů, které s kolegy klientům spravujeme. A to, že značku se v PPC vyplatí pokrýt. Konverze z vyhledávání značky jsou v drtivé většině případů zastoupeny významným procentem z celkového počtu konverzí. A tam, kde je silná konkurence, rozhodně neplatí tvrzení "Značka je jistota, tu už jsem vybudoval, tak proč bych ji pokrýval".