Karlové jako klíč k úspěšnému obsahu

úno 23 2024

V TRITON IT nedáme dopustit na školení od Michelle Losekoot. Byli jsme na "Jak na sítě" i "Jak na obsah, jako profesionální kreativci". A protože teď máme na sociální sítě nového šikovného kolegu Seržu, posíláme ho na "Jak na sítě". Myslím, že se z toho tady stane taková tradice. Samozřejmě za prvotní výběr Michelle patří velký dík Lucce. 

Michelle mne na školení zaujala, mimo jiné, přístupem, kdy si prochází příspěvky na sociálních sítích, vybírá ty zajímavé, podrobuje je analýze a používá je k výuce. Analýza spočívá v konfrontaci sdělení s jedním nebo více Karly (Karel je alegorie typického reprezentanta určité cílové skupiny). Pokud příspěvek projde u jednotlivých Karlů, včetně Karla - věčně remcajícího mrzouta, nebo Karla - znuděného týpka co už všechno viděl a všechno zná, tak má šanci obstát. 

Jednu takovou malou ukázku perfektního příspěvku mám z LinkedIn. Autorkou příspěvku je Moni Jiroušková, která nabízí angličtinu a pohybuje se mezi manažery na LinkedIn. Představte si Karla, který je manažer. Angličtinu se několikrát v životě učil a běžně ji používá při obchodních jednáních, zároveň podvědomě cítí, že by na ni mohl ještě zapracovat. Pravidelně ho bombarduje reklama a příspěvky s texty "angličtina snadno a rychle, zaručeně jen u nás, my jsme lepší než nejlepší, u nás na to jdeme jinak". A pak uvidí příspěvek od Moniky "Cítíte se někdy v hovorech v angličtině nekomfortně?" Kdo má největší šanci trefit se do Karlových potřeb a zaujmout ho?

Obr. 1: Perfektní zacílení příspěvku na manažery

Proč je to tak důležité? Který příspěvek s větší pravděpodobností dosáhne lepších výsledků po naboostování kreditem? Ten co má vyladěný obsah a prošel přes Karly, nebo ten co byl vytvořen podle chvilkové emoce či domněnky? A to je důvod, proč i když TRITON IT je primárně analytická firma, tak dbáme na to, abychom se cvičili v údernosti komunikace. Cvičíme si ty naše Karly v hlavě.