Michal Rost

osobní blog

Vyplatí se Kuki?

pro 092017

S Káťou společně večeříváme u televize. Káťa vstává velmi brzo a já zas často pracuji dlouho do večera, ale kolem sedmé si uděláme véču a máme společný veget. O příjemný pocit i čas nás donedávna okrádaly televizní reklamy, které jsou dle mého názoru čím dál tím trapnější. Zářnou výjimku tvořily nápadité skeče s panem Trojanem, nebo legendární zlaté prasátko od Kofoly.

Poměrně svébytným způsobem vyřešili reklamu v T.S.Bohemia. Před minulými Vánoci se dostali do povědomí diváka s retardovaným pánem, který sháněl "tydlety". Letos ještě přitvrdili, když se dítko v adventním čase táže tatínka: "...a odkud letí ty svině?". Nezaujatý divák náhle zpozorní, protože má pocit, že právě zaslechl: "...a odkud letí? Ty svině.". Mne obě reklamy nepohoršují, ovšem Káťa mé pobavení nesdílí :)). Oba jsme ale v ráži, když reklamní blog zakončuje obligátní pan Alzák, který na nás neustále křičí něco na způsob: "děleéééj nakupůůůj, tááák nakupuůůůj ty pozémšťanéé".

Ale proč o tom píšu. V průměru se společně 6x týdně u večeře podíváme na cca 45 minutový seriál a 2x měsíčně na celovečerní film. V seriálu máme dvě reklamy, které jsou dohromady dlouhé zhruba 15 minut. V případě filmového trháku se může sledovací čas reklam protáhnout i na 45 minut. Při našem dosavadním a ne příliš intenzivním sledování televize jsme tedy doposud strávili cca 450 minut měsíčně sledováním reklam a to je 7,5 hodiny, tedy téměř jeden pracovní den. Pokud uvážíme, že jsme dva, přišli jsme za měsíc o dva člověkodny, které jsme mohli věnovat jiným činnostem. Dnes nás už reklamy netrápí, máme nejchytřejší televizi Kuki :).

televize s Kuki

Obr. 1: Kuki rozhraní

Kuki stojí 200 Kč měsíčně. Odpověď na otázku, zda se Kuki vyplatí je nasnadě. Abychom to ale dopočítali. Průměrná měsíční mzda ve třetím čtvrtletí roku 2017 činila 25 181 Kč. Pracovní měsíc má přibližně 163 hodin. Průměrná hodinová mzda je tedy zhruba 150 Kč. Mohli bychom tvrdit, že průměrnému čechovi se Kuki vyplatí, když se měsíčně podívá v televizi alespoň na dva filmy, nebo 6 dílů televizního seriálu.

Do toho jsme ale ještě nezapočítali další výhodu zpětného posuvu - na film, či seriál se mohu dívat kdykoliv chci, třeba i týden dozadu. To dělá Kuki ještě výhodnějším, protože tím odpadá čas strávený sháněním pořadu, či jeho nahráváním. Například neměl jsem čas sledovat předvolební studia, byť mě toto téma zajímá. Lovit je pak v obskurních internetových streamech zejména v případě české televize se mi taky nechce. Kuki si pustím i na PC a to jsem skalní Linuxák, nic jiného na PC nepoužívám. Takže si jen zapnu pořad, hodím přes okno Kukinou Ideu, nebo okno Adwords, nasadím si sluchátka a v klidu pracuji za poslechu debaty.

No jo přiznávám, děláme teď Kuki trochu marketing ;) ..zkrátka dělá mi radost propagovat něco, čemu věřím :)

Večeře pro anděly

lis 092017

Včera večer jsme uspořádali večeři pro naše anděly - přátele, kteří nám moc pomohli a pomáhají. Obětují svůj osobní čas i jméno tomu, aby nás doporučili a podpořili. Pomáhají nám prosazovat WebMedeu, získávat kontakty a nové zakázky pro WebMedea services a TRITON IT. Jsme jim za to moc vděčni.

Personál restaurace Riegrovy sady nám připravil perfektní raut v příjemném a klidném prostředí. Těšíme se, že si podobnou akci zase zopakujeme :)

undefined

Obr. 1: Pozvánka na akci, design by Petra 

WebMedea dokončila pilot u Deloitte

lis 062017

Dnes jsme absolvovali prezentaci v Deloitte ohledně dokončení našeho půlročního pilotního provozu pro náš analytický nástroj WebMedea, který byl použit pro monitorování online situace kolem témat PSD2 a GDPR. V rámci pilotu jsme také navrhli kroky vedoucí k posílení pozice Deloitte pro sledovaná témata. Navržené kroky byly ve spolupráci s marketingovým oddělením Deloitte provedeny. WebMedea tyto kroky zaznamenala a změřila jejich přínos pro Deloitte. Mám ohromnou radost ze zájmu, který WebMedea vzbudila, nápadů na její další využití i z nabídky spolupráce pro nová témata. Více informací zveřejníme v připravované případové studii.

Dlouhodobě mne také velmi těší rozhodnutí, které jsme udělali letos v lednu. Rozhodovali jsme se mezi tím, zda WebMedeu vypustíme do světa a dotáhneme ji za plného provozu (strategie all-out), nebo zda zvolíme cestu pilotů pro významné klienty, které pro WebMedeu získáme (selektivní expanze). Vybrali jsme si druhou možnost a teď už nemáme pochyb o tom, že jsme se rozhodli správně. Vývoj nových funkcí máme plně pod kontrolou, dokážeme pružně reagovat na potřeby zkušených manažerů a WebMedeu lépe dopilovávat. Počáteční obava, že nedokážeme pro pilot získat dostatek zajímavých značek vzala za své už v létě. Získali jsme apoštoly, díky nimž do spolupráce zapojujeme nové podniky. Ty berou pilotní provoz jako konkurenční výhodu a sami aktivně přicházejí s nápady na další využití WebMedea. Fascinující je pro nás i možnost tvořit příběhy společně s našimi klienty.

Situace nebyla takto růžová od začátku, o tom ještě podrobněji napíši v některém ze svých příštích zápisků :)

Jak se dělalo PR v 16. století?

zář 292017

Lichtenštejnové patřili spolu s Ditrichštejny mezi nejmocnější jihomoravské rody. Zatímco ti první získali rozsáhlé majetky již v 13. století od Přemyslovců, vzestup Ditrichštějnů nastal až později. První prokazatelné zmínky o jejich rodové linii se datují do roku 1492, kdy Pankrác z Ditrichštejna bojoval s Turky. Jeho mladší syn Zikmund byl povýšen do baronského titulu, byl turnajovým druhem císaře Maxmiliána I. a výborným diplomatem. Mimochodem jeho zásluhou přešel český trůn do rukou Habsburků. Díky tomu, že Zikmund domluvil dvojitou svatbu mezi Habsburky a Jagelonci. Potomci Zikmunda byli již neodmyslitelnou součástí císařského dvora a od Habsburků postupně získali panství Mikulov i knížecí titul. Čím si Zikmund své postavení vydobyl a jak jej dokázal udržet pro další generace? Odpovědi se Vám dostane při prohlídce zámku Mikulov, je nakreslena na tomto obraze.

undefined

Obr. 1: Ditrichštejnská svatba 22. července 1515

Obraz zachycuje takzvanou Ditrichštejnskou svatbu z 22. července 1515, na které si Zikmund z Ditrichštejna bere Barboru z Rottalu. Barbora byla nemanželskou dcerou císaře Maxmiliána I. Habsburkové se po staletí o své levobočky uměli dobře postarat a jejich provdáním za příslušníky šlechty jim zajistili důstojnou budoucnost. Pro Zikmunda z Ditrichštena byla tato událost příležitostí, na jeho svatbě bylo tolik významnějších hostů, že sám na obraze stojí (v modrém plášti, v levém rohu), zatímco ostatní hodují.

Bez ohledu na to, koho si vzal, se Zikmundovi podařilo získat si postavení i přízeň císaře. Svatba s Barborou však jeho potomkům neoficálně zajistila "císařskou krev". A o tom, aby byla tato neoficální skutečnost oficiálně zaznamenána a důležitým lidem po generace připomínána, se Zikmund postaral mistrovsky. Nechal nakreslit obraz a to v několika kopiích. Těmi pak dle svého uvážení "na památku" obdaroval zúčastněné. O počtu kopií a jejich dataci se vedou dohady, účel jejich vytvoření je však nasnadě, bylo to pro Ditrichštejny po čertech dobré PR. Obraz představoval ve své době značnou hodnotu, malířský mistr nebyl na každém rohu a barvy byly velmi nákladné. Vlastnictví obrazu odráželo postavení jeho majitele, ten si obrazu pochopitelně cenil a společně s ním vystavoval i informaci, kterou obraz nesl.

Prohlídka Mikulova mě inspirovala. Pro nás jsou císaři naši stálý klienti. Nehodláme se ženit s jejich dětmi ;) , ale namalujeme jim obrazy. Investujeme část našeho času a prostředků do digitální pocty pro naše klienty. No a na této poctě s Petrou již měsíc pracujeme, brzy zde napíši více :).

Dokončena zakázka pro AKU-BAT

zář 242017

Tento pátek jsme úspěšně podepsali předání první části zakázky pro asociaci AKU-BAT. Mám z toho velikou radost, protože je to pro nás dalším velkým krokem vpřed. Měli jsme tu čest vytvořit digitální propagaci na klíč pro společenství takových gigantů jako Siemens, Innogy, Unicorn nebo Alfen. Však taky především Petra s Markem pracovali velmi tvrdě, aby včas stihli všechny požadované termíny. Více informací je v naší případové studii na tritoním webu. Pilně už pracujeme na druhé části zakázky - linkbuildingu a brandových kampaních.

Webová prezentace asociace AKU-BAT

Obr. 1: Webová prezentace asociace AKU-BAT

Moje velké díky patří Honzovi Fouskovi, který je v mých očích dokonalým manažerem. Dostávali jsme od něj přesná zadání a perfektní zpětnou vazbu. Pokud by Vás zajímalo, čemu se AKU-BAT věnuje a co je jeho cílem, doporučuji přečíst si některé z těchto článků. Vše nasvědčuje tomu, že pokud AKU-BAT ve své misi uspěje, velkokapacitní baterie se stanou běžnou součástí našeho světa.

Protože rádi plníme svá předsevzetí, dali jsme náš společný dvouměsíční příběh s AKU-BAT na papír a vytvořili pro TRITON IT případovou studii. Věříme, že díky tomu budou mít naši návštěvníci lepší představu o tom, jak taková spolupráce s námi vypadá. Svá předsevzetí jsme tím ale rozhodně nenaplnili, chceme své příběhy se zákazníky publikovat i nadále. Koneckonců je rádi prožíváme jak v Tritonu, tak ve WebMedea services :)

A ještě z jiného soudku, aby nebylo mé radosti málo. Potěšil mě Marek, který šel testovat WebMedeu do terénu. A výsledek předčil naše očekávání, online jsme viděli co na internetu vystavovatele trápí, ještě než Marek přišel k jejich stánkům a promluvil si s nimi.

Redesign TRITON IT

zář 172017

Konečně máme po dvou letech hezčí a modernější web pro TRITON IT. Marek dnes v duchu našich předsevzetí dokončil změnu designu pro náš firemní web. Vycházel ze staršího, osvědčeného layoutu, u kterého si zákazníci chválili, že jasně vidí, co nabízíme. Marek layout zjednodušil, graficky vylepšil a přidal více interaktivity.

starý web TRITON IT

Obr. 1: Původní verze webu TRITON IT.

Z celého webu byla odebrána zbytečná tlačítka, která byla buď nahrazena interaktivními prvky, nebo odkazováním z textu. Odstranili jsme jednolité barevné plochy v pozadích, které na některé návštěvníky působyly ala 90-tá léta. Odstranili jsme stínování textu, rozšířili nabídku služeb, zpřehlednili kontakt i reference, do kterých jsme přidali naše fotky. Společnou cílovou stránku pro reference jsme rozdělili podle jednotlivých firem a vytvořili tak základ pro podrobnější případové studie.

nový web TRITON IT

Obr. 2: Nová podoba webu TRITON IT.