Fandím Nártounu Olinovi

lis 23 2019

Letos na jaře nám na dveře kanceláře zaklepali dva úžasní lidé Patrik Klán a Radek Štícha. Přinesli mi plecháček s kreslenou postavičkou bobříka a pověděli mi o své připravované knížce Nártoun Olin a s ní spojeném byznysu.

S Patrikem Klánem a Radkem Štíchou na křtu prvního vydání knížky Nártoun Olin vypráví

Obr. 1: S Patrikem Klánem a Radkem Štíchou na křtu prvního vydání knížky Nártoun Olin vypráví
 
Jejich povídání mě zaujalo, došlo mi, že tihle kluci nejsou další z mnoha, co se rozhodli bez rozmyslu vydat knížku. Radek s Patrikem pro děti stvořili celý svět a knížka je prvním dílkem větší stavebnice - takové projekty mám rád :). V hlavě mi probleskla přednáška o obsahovém ekosystému od National Geographic: "Tohle by mohlo být ono."
 
Začali jsme se s klukama od Nártouna potkávat častěji. Potěšila mne jejich upřímnost a otevřenost. Zároveň jsem si uvědomil, že splňují předpoklady pro potenciálně úspěšný projekt:
  • Reálně již něco vytvořili - knížku, web, blog, grafiky, hudbu, videa.
  • Aktivně budují publikum.
  • Žijí svým projektem a mnohé mu obětují.
  • O jejich práci je zájem a jejich publikum roste.
  • Růst sami proaktivně stimulují.
  • Jsou otevření novým nápadům a příležitostem.
  • Nová partnerství sami aktivně vyhledávají a realizují.
Ale hlavně mne nadchlo to, jakým způsobem kluci Nártouna pojali. Moderní pohádka pro současné děti bez patosu politiky, gendrismu, sexismu či fekalit. Že přeháním? Tak mrkněte co v minulém měsíci vyhazoval Google na klíčové slovo "nová knížka pro děti"...
 
Výsledky hledání v Google pro klíčové slovo
Obr. 2: Výsledky hledání v Google pro klíčové slovo "nová knížka pro děti", říjen 2019
 
Naplánovali jsme první kroky a začali konzultovat marketing. Prvním velkým cílem bylo uspět v HitHit kampani. Patrik s Radkem se statečně ujali práce, kreslili bannery, domlouvali publikace, byli aktivní na sociálních sítích. Každý nápad a radu okamžitě přetvořili v činy. Jak postupně přibývaly finance, kluci malovali zvířátka s teploměry ukazujícimi zbývající částku a šířili kolem sebe dobrou náladu. Před létem již byla vybrána polovina rozpočtu a na začátku července pak druhá. HitHit kampaň dopadla pro Nártouna úspěšně.
 
Úspěch na HitHit potvrdil, že Nártouna lidé chtějí. Bylo příjemné číst si řadu pozitivních reakcí od přispívajících - rodičů i babiček. Knížka je již vydána a k dispozici je například v síti knihkupectví Kosmas, nebo přímo v Nártounově obchůdku