Dovolená - Mikulov, Lednice

zář 06 2017

Jako dárek jsem od Káti o minulých Vánocích dostal dvoudenní pobyt v Treehouse Babí Lom naplánovaný na naše 9-ti leté výročí 31. srpna. Přidali jsme ještě dva dny v Mikulově a udělali si příjemnou dovolenou na Jižní Moravě.

Hned po probuzení v penzionu Panorama, kam jsme dorazili předchozí večer, jsme nasedli do auta a vyrazili směr Lednice. Dorazili jsme kolem osmé, tedy hodinu před otevřením a měli jsme tak možnost projít si o samotě krásné francouzské předzahrady lednického zámku.

Francouzské předzahrady lednického zámku

Obr. 1: Francouzské předzahrady lednického zámku, 28.8.2017.

Káťa v Lednici

Obr. 2: Káťa v Lednici, 28.8.2017.

Následovaly prohlídky reprezentačních prostor zámku a obytných prostor Lichtenštějnů. Těm už zámek nepatří, roku 1945 jim byl majetek vyvlastněn na základě Benešových dekretů. Zůstalo jim Lichtenštejnsko, kde na rodovém hradě Vaduz žijí dodnes. Pokud by Vás také zajímalo, jak Lichtenštějnové k vyvlastněným majetkům na Moravě vlastně přišli, pak vězte, že to bylo už v roce 1249, kdy Jindřich I. z Lichtenštejna državy získal za svou oddanost od Přemysla Otakara II. Od té doby Lichtenštejnové patřili mezi německy mluvící šlechtu zemí Koruny české. Na svůj původní rodový hrad Lichtenštejn to tehdy něměli daleko, protože původně pocházeli z Dolního Rakouska, které s Moravou sousedí. Území, které se v současnosti nazývá Lictenštenjskem si zakoupili až na počátku 18.století.

Pohled z lednického minaretu směrem k zámku

Obr. 3: Pohled z lednického minaretu směrem k zámku, 28.8.2017.

Po prohlídkách jsme zamířili do rozlehlé anglické zahrady a místnímu známému minaretu. Procházka nám i s výstupem na minaret zabrala zhruba dvě hodiny. Poté jsme se vrátili zpět do Mikulova. Cestou jsme se však poutači u silnice nechali navést k rodinné farmě Pálava, kde vyrábí lahodné domácí sýry a prodávají místní víno Vican. U vchodu mají i fotku s Pohlreichem ;). Nakoupili jsme zde s Káťou vína rodičům a sýry pro sebe (ty by se nám na Treehousu zkazily). Já si do úkolovníčku poznamenal, že WebMedeu musíme naučit chodit na .wine domény :).

Kaple sv. Šebestiána na Svatém kopečku

Obr. 4: Kaple sv. Šebestiána na Svatém kopečku, Mikulov, 28.8.2017

Odpoledne jsme vystoupili na Svatý kopeček, který k Mikulovu "sklouzl" při vrásnění Alp a Karpat, a proto je geologicky starší, než krajina pod ním. Odtud jsme obdivovali krásu Mikulova a okolní krajiny. Byly jsme rádi, že plán odtěžit celý Svatý kopeček na vápenec vzal už dávno za své. Po příjemné procházce večerním Mikulovem jsme zašli na výbornou večeři a víno do Aquairum Relax Mikulov.

Pohled ze Svatého Kopečku směrem k Lednici

Obr. 5: Pohled ze Svatého Kopečku směrem k Lednici, 28.8.2017

Následující den jsme zahájili prohlídkou místního zámku. Zámek původně patřil také Lichtenštejnům, roku 1560 byl však prodán a roku 1575 jej Rudolf II. daroval rodu Ditrichštejnů, ke kterému se ve svém blogu ještě vrátím :). Návštěvu Mikulova jsme završili návštěvou jeskyní Na Turoldu. Pak jsme už vyrazili směr Brno a Treehouse.